Endüstri 4.0’a hızlı uyum, Türkiye’nin ikinci beyaz eşya üreticisi konumunu güçlendirdi
Türkiye, Endüstri 4.0’ın getirdiği akıllı proses ve otomasyon sistemlerine hızlı uyumu sayesinde beyaz eşya üretiminde Çin’den sonra dünyanın ikinci büyük ülkesi konumunu da güçlendirmiştir. Atlas Copco Endüstriyel Teknik Genel Sanayi Bölüm Müdürü Okan Kara, beyaz eşya üretiminde yüksek seri üretim adetleri ve güçlü endüstriyel teknik çalışmaların maliyetleri önemli ölçüde azalttığına dikkat çekti.
“Atlas Copco Endüstriyel Teknik olarak, Endüstri 4.0’a dayalı otomasyon sürecini hızlandırmak için üretim hatlarında otomasyon ve robotik uygulamalara yönelik vidalı besleme çözümlerini artırıyor, izlenebilirliği ve yazılımı üretim hatlarına entegre ediyoruz. Ayrıca üretim hatlarında önleme istekleri oluşturarak esnek üretim hatlarını destekleyen istasyonlarımız ile süreci hızlandırıyoruz.”söz konusu.
Tüm segmentlerin dönüşümünde yer alan Endüstri 4.0, beyaz eşya branşında yarattığı dijital dönüşüm ile üretim sürecini hızlandırarak verimliliği artırıyor. Beraberinde getirdiği akıllı proses ve otomasyon sistemleri; üretim ve satış sonrası maliyetleri düşürürken, daha kısa sürede daha çok üretim yapılmasını sağlar.
Türkiye de bu hızlı değişime hızla adapte oldu ve beyaz eşya üretiminde Çin’den sonra dünyanın en büyük ikinci üreticisi haline geldi. Atlas Copco Endüstriyel Teknik Genel Sanayi Bölüm Müdürü Okan Kara, sağlam endüstriyel teknik ve montaj çalışmalarının, yüksek seri üretim adetleri için akıllı otomasyon süreci için vazgeçilmez olduğuna işaret ederek, “ Endüstri 4.0, beyaz eşya üretiminde yarattığı devrimle kalite standartlarını her geçen gün yükseltiyor.
Tüm sektörlerde hız ve verimlilik artışını destekleyen Endüstri 4.0, beyaz eşya üretiminde otomasyon sürecini daha da hızlandırıyor. Atlas Copco Endüstriyel Teknik olarak Endüstri 4.0’a dayalı otomasyon sürecini hızlandırmak için üretim hatlarında otomasyon ve robotik uygulamalara yönelik vidalı besleme çözümlerini artırıyor, izlenebilirliği ve yazılımı üretim hatlarına entegre ediyoruz. Bunlara ek olarak üretim hatlarına önlem talepleri oluşturarak esnek üretim hatlarını destekleyen istasyonlarımız ile süreci hızlandırıyoruz.”belirtti.
“BEYAZ EŞYA ÜRETİMİNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜME LİDER OLUYORUZ”
Kara, Atlas Copco Endüstriyel Teknik’in beyaz eşya üreticilerine sunduğu ürün ve analizlerle bu alandaki dijital dönüşüme öncülük ettiğini belirtti. “Beyaz eşya üreticilerinin üretim kalitelerini artıracak yüksek seri üretim adetleri için sağlam ürünlerimiz ve ileri montaj teknolojilerimiz ile üretim ve satış sonrası maliyetlerini düşürürken daha kısa sürede daha çok iş geliştirmelerini sağlıyoruz.
İleri montaj teknolojilerinde otomasyona uygun fikstürler ve kesmede yüksek mukavemete sahip ürünlerimizle otomasyonu destekliyoruz. Hem otomasyon hem de robotik uygulamalarda kullanılan otomatik vidalı besleme sistemleri ile de bu süreçleri desteklemekteyiz.
Sektördeki en hızlı vida besleme kabiliyetine sahip olmamız da üretim hızını artıran en büyük etkenler arasında yer alıyor.”onun sözleriyle.
“ÜST DÜZEY TEKNOLOJİLER OTOMASYONU DAHA AVANTAJLI KILIYOR”
Üst düzey teknolojilerin beyaz eşya sektöründe otomasyonu daha avantajlı hale getirdiğini sözlerine ekleyen Kara, şunları kaydetti:
“Anahtar teslim istasyon çözümleri için makine üreticileri veya firmaların otomasyon departmanları ile işbirliği içerisinde çalışıyoruz. Üretim hızlarını artırıp çalışan sayısını azaltacak ya da operatörden bağımsız çalışarak insan kaynaklı hataları en aza indirecek çözümlere odaklanıyoruz.”söz konusu.
“ENDÜSTRİ ÜRETİCİLERİNİN ENDÜSTRİ 4.0 VE AKILLI OTOMASYON KONUSUNDA BİLİNÇLERİ ARTIYOR”
Beyaz eşya üretiminde Endüstri 4.0 ve akıllı otomasyona yönelim olduğunu ve farkındalığın arttığını da belirten Kara, sözlerini şöyle tamamladı:
“Atlas Copco Industrial Teknik, bu trendi daha sistematik ve uzun vadeli bir bakış açısıyla ele alıyor. Üreticileri bu konuda bilinçlendirmeyi amaçlıyoruz. Farkındalık çalışmalarımız kapsamında işletmelerle birlikte çalışarak kesintili çözümler yerine uzun vadeli kalıcı çözümler üreterek maliyetlerini düşürmeye çalışıyoruz.
Bilgi teknolojileri, otomasyon ve üretim departmanları ile çalıştaylar ve seminerler düzenleyerek işletmelerin bilgi düzeylerini artırmaya çalışıyoruz. İlk yatırım maliyetleri açısından müşterilerimizi daha kalıcı çözümlere yönlendiriyoruz. İşletmeleri, yatırımın ne kadar sürede geri döneceğini tüm faktörleri göz önünde bulundurarak gerçekçi bir biçimde sunar, karlılık konusunda üreticilere bilgi veririz. Bu da sektörün dijital dönüşümünü hızlandırıyor.”